Prey: Mooncrash DLC öyle alışkın olduğumuz basit DLC’lerden değil. Prey’e doyamayanlar için oyuna, kendisini tekrar tekrar oynatan bir mod.
Prey: Mooncrash hiç beklemediğim kadar keyifli bir oyun olarak karşıma çıktı, açıkçası şimdiye kadar ne kadar ufak DLC denesem genellikle verilen paranın karşılığını yeteri kadar sunmadığından yakınmışımdır. Biliyorsunuz, oyuna basit üç beş içerik ekler ya da üç beş yeni bölüm eklerler.
Prey: Mooncrash kendini ufak gösteren bir Mimicmiş adeta. 🙂
Mooncrash DLC paketinde konu olarak ay üssünde gerçekleştirilen bir simülasyonu konu alıyor. Ay üssünde gerçekleşen bir facianın arkasındaki gerçekleri ortaya çıkarıp neyin ters gittiğini çözmeye çalışıyoruz. Ancak bu simülasyonu gerçekleştirirken birbirinden farklı yeteneklere sahip bir kaç karakter kullanıyoruz.
Rogulike olarak tasarlanmış olan oyunda amacımız, elimizdeki tüm karakterler ile, tek seferde, her birini, farklı yöntemler kullanarak bu kaosun içerisinden çıkartmak.
Oyun zaten Prey’den alışkın olduğumuz bütün kendine özgü özelliklerine sahip, burada oturup tekrar tekrar anlatmama gerek yok, etraftaki objelerin şekillerine bürünen yaratıkları (mimic) ve daha fazlasını bilmeyen yoktur herhalde? Ancak şunu da belirteyim Moonshark gibi yeni düşmanlar da eklenmiş durumda, güzel sürprizlere hazırlıklı olun (ya da tehlikelere mi demeliydim?)
Prey: Mooncrash’te her bir karakter ile kaçmaya çalışırken, her deneyişimizde yeni bir şeyler keşfediyoruz, hangi yolun daha kestirme olduğundan tutunda, karakterleri geliştirmeye devam ettiğimiz için normalde çalışmayan bir otomatik savunma silahını artık tamir edebildiğimiz için işimizin daha kolay olmasına, hatta bir kapıyı açamazken daha sonraki denemelerimizde bu kapıyı açabilecek duruma geliyor olmamız oyunu tekrar oynanabilirliğiyle ön plana çıkartıyor. Tabii bunları yapabilmek için de karakterlerin yetenek ağaçlarını geliştirmek gerekiyor. Toplamda 5 karakter bulunuyor ve her biri farklı oyun tarzına sahip. Açıkçası oyunda oyun tarzımıza uygun şekilde ilerlemeye çalışmak yerine karakterlerin oyun tarzlarına kendimizi adapte etmemiz gerekiyor.
Her bir yeni karakter ile baştan başlarken bir önceki sefer keşfettiğimiz ekipman ya da eşyaları satın alarak başlama şansına da sahibiz. Bir önceki seferde yaptıklarımız bize kredi olarak geri dönüyor ve bu krediler ile istediklerimiz alarak yeni sefere daha kuvvetli bir başlangıç sağlayabiliyoruz. Ayrıca diyelim ki bir karakterini öldü, bir sonraki karakter ile o noktaya ulaşarak önceki karakterin üzerindeki eşya ve ekipmanları toplama şansımız var.
Ancak anlatırken oldukça basit izlenimi veren Prey: Mooncrash, aslında çok daha zor, her seferinde resetlenen simulasyonda haritanın temel hali değişiklik göstermiyorken, geriye kalan her bir yaratık ya da bulduğumuz malzemeler yer değiştiriyor. Ana oyuna göre daha ufak bir oyun alanına sahip olmasına rağmen yine de derin bir içeriğe sahip olmayı başarmış durumda.
Oyunu bitirmeye çalışırken, gerçekten çok fazla ölüyoruz, çok fazla. Ancak bu durum Mooncrash’in doğasında var, bu nedenle sakın ola kendinizi kötü hissetmemeniz gerekiyor, keza her bir deneme yeni bir deneyim ve öğreti olarak bizi bir sonraki sefere daha hazırlıklı hale getiriyor.
Prey: Mooncrash belki muhteşem değil, ancak ufak bir DLC için oldukça dolu bir içeriğe sahip. Hikayenin da oldukça basit oluşunu bir kenara koyarsak, sürekli olarak yeniden oynanabilir bir mod olarak gelmiş durumda. Mooncrash ile Prey özleminizi rahatlıkla giderebilirsiniz. Adeta bitmeyen bir pasta gibi, üstelik yer seferinde farklı bir tad verdiğinden sıkmadan tekrar tekrar yenilebiliyor. 🙂