Önceki oyunlarda olduğu gibi bu oyunda da Abstergo Entertainment ile geçmişe gideceğiz. Yani günümüzden de sahneler Assassin’s Creed Unity’de yer alacak. Fakat bu sefer başka bir karakteri yönetmek yerine kendimizi yöneteceğiz. Abstergo’nun sanal gerçeklik cihazına dönüşen Animus’u da biz kullanacağız. Bunun arkasındaki mantık da oyunun co-op bölümünde yatıyor.
Assassin’s Creed Unity’de tek kişilik hikâyenin dışında co-op görevler de yer alacak. Oyunun en büyük özelliği olan kişiselleştirme ile Arno’ya alacağımız kıyafetler ve yetenekler oyunun bu iki modunda da hareketlerimizi ciddi bir şekilde etkileyecek. Kişiselleştirme konusuna büyük bir önem veren Ubisoft, böylece her oyuncunun farklı bir deneyim yaşamasını da sağlayacak. Görevlerin serbest olması sayesinde görevi tamamlamak için tek bir yol izlemek zorunda da değiliz. Alacağımız silahlar ve zırhlar ile farklı hareketlere ve kolaylıklara sahip olurken aynı zamanda yan etkileri de olabilecek. Örneğin bir kılıcın defansif özelliği daha fazla olduğu için saldırı gücü daha az olacak. Açacağınız yeni yeteneklerle de tam anlamıyla kendi oynanışınıza özgü bir karakterler yaratılabilecek. Buna da örnek verecek olursak, Eagle Vision yeteneğinizi geliştirdiğiniz takdirde daha fazla alanı görüp düşmanlarınızı daha kolay bir şekilde bulabileceksiniz. Bu tür çeşitli kişiselleştirme seçenekleriyle kendinize özgü karakteri yaratırken oyunun co-op görevlerinde de yanınıza sizin eksiklerinizi tamamlayacak insanlar gelecek. Görevlerin sonunda karakterler puanlanarak hangi görevde kimin daha fazla yardımcı olabileceği de belli olacak.
Oyunun görevlerindeki serbestlik sayesinde artık kaybetmek gibi bir şey de ortadan kalkıyor. Örneğin, birini gizlice takip etmeniz gereken bir görevde eski oyunlarda belli bir uzaklığı geçerseniz görev yeniden başlardı. Assassin’s Creed Unity’de ise takip ettiğiniz kişiyi kaybederseniz yüksek bir yere çıkıp kendisini Eagle Vision ile bulup takip etmeye devam edebilir veya vazgeçtiyseniz uzaklaşıp sonra kendisinin nerede olduğunu tekrar arayabilirsiniz.
Ubisoft dövüş sisteminin de yenilendiğini söylüyor. Açıkçası ne kadar yenilik yapabildikleri konusunda düşünceliyim. Ubisoft her sene dövüş sisteminin çok değiştiğinden bahsedip duruyor ama aslında pek fazla değişen bir şey olmuyor. Assassin’s Creed Unity’nin derin bir kişiselleştirme seçeneği bulunacağından dolayı dövüşlerdeki hareketler farklı olabilir ama yine de asıl mantık aynı kalacaktır.