Peki Elizabeth’in bütün bunlarla ilişkisi ne? Şehirdeki bir çok mite, bir çok söylentiye göre bundan sonra olabilecek her şeyin anahtarı aslında Elizabeth. Bir mite göre kolundaAD dövmesi olan sahte bir peygamber Columbia’ya gelecek ve kuzuyu geri alarak Founders’ın çöküşünü sağlayacak. Booker’ın bu dövmeye sahip olduğunu, kuzu diye kastedilenin de Elizabeth olduğunu söylememize gerek yoktur sanırım. Elizabeth’i kurtarmamız oyunun hemen başlarında gerçekleştirebileceğimiz bir olay, oyunun esas mekaniği kaleden kaleye prensesi aramamızda değil, prensesle beraber gerçekleştirdiğimiz takım çalışmasında saklı. Başta suskun puskun bir hanım kızımız olarak dolaşan Elizabeth, daha sonra işleri kontrol altına almaya başlıyor ve bununla beraber doğaüstü güçlerini açığa çıkartmaya başlıyor. O kadar şaşırmayın, sizin de güçleriniz olacak.
Booker’ı güçlendirmek için etrafta bulunan Vigor’ları ve ekipmanları kullanıyor olacağız. (Bioshock ile kıyaslamak gerekirse eski oyunun Plasmid ve Tonic’leri) Vigor sayesinde yeni güçlere kavuşabilirken çok önemli bir noktaya parmak basmak gerekiyor. Eski Bioshock’taki gibi bu güçler belirli yerlerde değiştirilebilir değil, aksine bir kere kullandıktan sonra kalıcı hale geliyorlar. Bu yüzden oyun bizi zaman zaman belirli güçleri seçmek zorunda bırakacak ve yapımcılar bu noktada kişisel kararların önemini vurgulamaktan çekinmiyorlar. Her gücün alternatif kullanımları olduğu ve güçleri belli başlı şekillerde geliştirebileceğimiz söyleniyor. İşin ilginç tarafı, bu sefer güçlerimizi geliştirmek için kullanacağımız şeyin bildiğimiz tuz olması. Nasıl bir mantık açıklaması var oyun çıktığında göreceğiz ama etrafta bol bol “Tuz, tuz da istiyorum!” diye dolaşacağımıza eminim. Ayran! (Gofret! -Can)
Bununla birlikte yürüyen silah deposu kıvamında gezmek yerine, gerçekçi bir yaklaşımla yalnızca 2 silah taşıyabiliyorsunuz yanınızda. Bu da elinizdeki imkanların ve kişisel tercihlerinizin bir birleşimi haline getiriyor ofansif yeteneklerinizi.Booker’ın elinde olduğu açıklanan bir başka eşya ise ipli kancası. Bunu bazı engelleri aşmak ve bazense bulmacaları çözmek için kullanacağımız söyleniyor. Tabii Booker yerden yüzlerce metre havada binaların arasında Spiderman edasıyla dolaşmıyor, dolaşamaz. Columbia’da ulaşımSkyline denen minik adacıklar arası raylı bir sistemle sağlanıyor. Şehrin her tarafında Skyline’ın raylarını görmek mümkün. Skyline ve benzer ulaşım araçları en çok ihtiyaç duyduğumuz şeylerden birisi haline geliyor kısa sürede.
Yine konu saptı, en son Elizabeth’ten bahsediyorduk değil mi Elizabeth’in rolü her savaş sırasında kaçıp kuytu bir köşeye saklanmak olmayacak, aksine size Tuz, mermi gibi kullanabileceğiniz malzemeleri sağlayacağı gibi, belirli durumlarda o da güçlerini kullanacak. Yapımcıların verdiği bir örnek, Elizabet’in düşmanların üzerine sağanak yağmur yağdırabildiği ve sizin de bu sayede varsa şimşek Vigor’u kullanarak düşmanlara çok daha fazla zarar verebileceğiniz yönünde. Ancak bu noktada Elizabeth’in sık sık güçlerini kullanmasının da, eski oyunlardaki Little Sister’ların kader anı mantığına benzer bir şekilde olacağı söyleniyor. Zaten Elizabeth’in güçlerinde normalin dışında birşey olduğu gerçek, daha önce de oyunun belirli alanlarında zamanın belli noktalarına geçit kapıları açtığını gördük yayınlanan video ve ekran görüntülerinde. Bunların arasında 1983’teki Star Wars Episode 6 filminin galasından tutun (Tam olarak Episode 6 değil o gerçi, Revenge of the Jedi yazıyor filmin afişinde. Neyse, “geek” damarım coşmadan susayım ben… -Can), 1933’te yayınlanmış Goodlight Irene şarkısının sözlerinin duyulduğu bir bara kadar farklı görüntülere rastlandı. Elizabeth’in etrafını bir gizem perdesi çevirmiş durumda, ne olduğunu ancak oyun çıktığında öğrenebileceğiz. Oyunun hikayesi açısından Bioshock’ta olan zirve noktasından sonra inişe geçme hissinin yaşanmayacağını (oynamış olanlar ne kastettiğimi çok iyi anladılar) garanti ediyorlar, bu konuda onlara güvenme hakkımı kullanıyorum ben de.