Amanın MUTON!
İlk Muton’umu görüp onun üzerime doğru koşmasıyla yaşadığım paniği hala unutamıyorum. Bu kilolarca ağırlığında kas yığınının elinde bir de laser shotgun olması cabası. Ne zamanki düşmanınızı tutup havaya kaldırma yeteneğini açıyorsunuz, işte o zaman eliniz çok rahatlıyor. Oyunun aksiyon kısmı neredeyse tamamen yeteneklerinizi doğru zamanda kullanmaya ayarlanmış. Bu keyfi bozan tek şey ana karakterinizin mermilerinin bitebilmesi. O zaman düşmanın düşürdüğü cephanenin peşinde koşmak zorunda kalabiliyorsunuz. Allah’tan ajanlarınızın mermileri bitmiyor. Ama onun yerine vurulduklarından düşüp kan kaybetmeye başlıyorlar ve onları zamanında yerden kaldırmazsanız ölüyorlar. Aynı kural sizin içinde geçerli. O zaman oyunu zorlaştırmak adına göreve devam edebilir yada %99’umuzun yapacağı gibi bölümü baştan yükleyebilirsiniz.
Ajanlarınızın seviye atlaması için illaki sizinle göreve çıkmaları gerekmiyor. Haritada onları gönderip level almalarını sağlayacağınız ve sizin bizzat gidemeyeceğiniz özel görevler var. Takımı kurup onları gönderiyorsunuz ve başarılı olurlarsa yeni bir teknolojiyle yada silahla geri dönüyorlar.
Oyunun 3. yada 4. görevinden daha ileriye gidemedim çünkü çökmeye başladı. O yüzden kendi teknolojimizi araştırabiliyormuyuz, dünyanın başka yerlerinde üs kurabiliyormuyuz yada başka yerlerinde operasyona gidebiliyormuyuz, uzaylıların kasabalara kurdukları öncü üslere saldırmak dışında bir şey yapabiliyormuyuz onu bilmiyorum. Şu anda tek bildiğim onlardan teknoloji çalabildiğimiz ve uzaylıların orijinal oyundaki gibi tek bir birleşik beyin şeklinde yönetilmedikleri. Yani bize karşı çarpışan uzaylılarda aslında daha büyük bir ırkın kölesi konumundalar. Bunu oyunun başında sorguladığımız bir uzaylıdan öğreniyoruz. Ayrıca dünyanın çeşitli yerlerinde ortaya çıkan gizemli bir enerji kaynağını dünyamıza yerleşmek ve sömürmek için kullandıklarını biliyoruz. Hikayeyle ilgili daha fazla açık verilmemiş.
Çok fazla görev oynayamamış olsam da karakter geliştirme, bölüm tasarımları, aksiyon, hikaye kurgusu ve senaryonun akışıyla oyuna kendimi bayağı kaptırdığımı rahatlıkla söyleyebilirim. XCom The Bureau şimdilik bana 100 üzerinden 80-85 alacak ve serinin ismine leke sürmeyecek bir oyun olacak gibi görünüyor. 2K’in verdiği izin sınırları içerisinde maalesef size ancak firma tarafından onaylanmış ekran görüntülerini sunabiliyoruz.
Herşeye rağmen yaz sonunda bizi bir süre oyalayacak ve eğlendirecek sağlam bir yapımla karşı karşıya olduğumuzu şimdiden söyleyebilirim.