Atıl Kurt!
CoD: Ghosts’un en büyük yeniliği, oyunda yöneteceğiniz bir karakterde gizli. Bu karakterin adı Riley. Kendisi bir köpek. Bayağı, bildiğiniz Alman kurdu. Riley, oyunda taktiksel ilerleyişin en önemli parçası olacak. Kulağına yerleştirilen bir mikrofonla uzaktayken bile sesinizi duyabilecek olan Riley, verdiğiniz komutlara göre düşmana sessizce yaklaşabilecek, koşup ısırabilecek, farklı bir noktadan ses çıkarıp dikkat dağıtabilecek. Riley’yi nasıl kullanacağınız size kalmış. Başının hemen yanındaki kamera ve karakterinizin elindeki tablet sayesinde de etrafı Riley’nin gözünden görebilecek, hatta tam olarak köpeğin kontrolünü klavye veya kontrolörlerinize alacaksınız. Önceki oyunlarda yönettiğimiz robotik savaş oyuncaklarından daha basit bir yöntem gibi görünse de çok daha orijinal bir fikir olduğu tartışılmaz.
Köpeğin neler yapabildiğine baktıktan sonra, bizim neler yapabileceğimize bir dönelim. Yöneteceğimiz karakter artık yana eğilebiliyor. Daha önce bu özelliği hiçbir FPS oyununda görmemiş bir neslin de bu yazıyı okuyor olabileceğini varsayarak şu örneği vermek istiyorum. Diyelim ki kapı ağzı gibi bir siperin ardındasınız. Kapıdan içeri vızır vızır mermi yağıyor. Düşmanı vurmak için kapıdan kendinizi göstermeniz lazım, ama cesaret edemiyorsunuz. Öyleyse eğileceksiniz. Bu özellik sayesinde tek tuşla karakteriniz siperin kenarından azıcık görünüp ateş ediyor. Düşmana sizi vurması için çok az bir parçanızı gösterirken, siz her şeyi görüyorsunuz. Aslında bu özellik eski CoD’larda da vardı. Hatta eğer yanlış hatırlamıyorsam CoD 4: Modern Warfare’da bile vardı. Sonra kaldırdılar. Şimdi geri koydular. Yarın, öbür gün ne olur, bilmem.
Karakteriniz yana eğilebildiği gibi yerde de kayabilecek. Counter Strike’ın vazgeçilmez taktiği, düşman görünce çömelmenin gelişmiş hali diyebilirsiniz bunun için. Koşarken aniden karşınıza bir düşman çıktığında tek tuşla karakterinizi yerde kaydırıp düşmanınızı rahatlıkla bel altından vurabilirsiniz.
Kaymak gibi bir başka hareket de (tevriye yaptım) (“Bir anlatım inceliği elde etmek için birden çok anlamı olan bir sözün yakın anlamının değil de uzak anlamının kullanılması sanatı”, TDK 2013 -Ekrem), karakterinizin engellerin üzerinden rahatlıkla atlayabilecek olması. Bu ne demek? Önceki oyunlarda karakter depara kalktığında bir engelin üzerinden atlarken normal zıplama animasyonuyla atlıyor ve bu da kısacık da olsa oyuncuya zaman kaybettiriyordu. Yeni oyunda alçak engellerin üzerinden atlarken karakter bir elini engele koyacak ve vücudunu diğer kısma geçirecek. Bu sayede koşu hızından bir şey kaybetmeden önündeki engeli aşmış olacak.
Grafiksel olarak beklentiniz her zamankinden yüksek olmasın. Infinity Ward, CoD 2’den beri yaptığını yine yapıyor. O da bir önceki grafik motorunu biraz daha makyajlayıp yeni oyunda kullanmak. Ama bu sefer makyaj malzemeleri kaliteli. Pixar’dan aldıkları “SubD” adındaki bir teknoloji sayesinde oyundaki modellerin detayları siz onlara yaklaştıkça aynı kalmak yerine daha da artacak. Bu sayede gerçek zamanlı bir çözünürlük artışı sağlanacak. Ayrıca “Iris Adjust” denen bir teknoloji ile karakterinizin göz bebeği bulunduğunuz ortamdaki ışığa göre büyüyecek veya küçülecek. Bunun oyuna yansıması ise, karanlıktan aydınlığa çıktığınızda karakterinizin gözünün kamaşması veya tam tersi durumda gözün karanlığa alışması için bir süre beklemeniz gerekmesi gibi olacak. Bu ikisinin dışında yeni bir animasyon sistemi, etkileşimli duman fiziği, akıcı dinamikler gibi yenilikler de cabası.