Heroes & Generals Beta İncelemesi Heroes & Generals Beta İncelemesi
Bazı oyunlar vardır ki daha ilk bakışta “çöp” ibaresini üstüne yapıştırırsınız. Felaket görünürler ancak oynanışı fena değildir ve biraz şunu yapayım, biraz da bunu yapayım... Heroes & Generals Beta İncelemesi

Bazı oyunlar vardır ki daha ilk bakışta “çöp” ibaresini üstüne yapıştırırsınız. Felaket görünürler ancak oynanışı fena değildir ve biraz şunu yapayım, biraz da bunu yapayım derken bir anda saatlerce oynadığınızı fark edersiniz. Heroes & Generals işte tam olarak böyle bir oyun. Üstelik oyun dünyasında uzun zamandır denenen bir formüle, imzasını atmaya hazırlanıyor.

Fragtist-HeroesAndGenerals (1)        Fragtist-HeroesAndGenerals (3)

İkinci Dünya Savaşı temalı Heroes & Generals oynarken cephede FPS modunda takılıyorsunuz. Fakat general rütbesine eriştiğinizde işler değişiyor ve bu defa strateji haritasından cepheler arası kaynak yönetimine de el atmaya başlıyorsunuz. Cephede yaptığınız tüm işler savaşın kendisini etkilerken general olarak yaptınız tüm işler hem savaşın gidişatını hem de cephedeki performansı etkiliyor. Mesela düşük spawn sayısına sahip olmanıza rağmen FPS modunda iyi savaşıp çarpışmayı kazanırsanız generalinizin elini rahatlatırken bir general olarak takımınıza daha fazla spawn puanı verip onlara cephede büyük bir avantaj kazandırabiliyorsunuz ya da general olarak cephedeki takıma tank kullanma olanağı tanıyıp çarpışmanın kaderini daha başından değiştirebiliyorsunuz. Önce FPS modundan başlayalım:

FPS Modu elmanın yarısı

Oyunun yapımcısı Reto-Moto’nun kendi oyun motorunu yazdığını göz önüne alırsak oyunun başından büyük bir risk alarak yapımına başlandığını söylemekte fayda var. Piyasada muhteşem motorlar varken neden böyle zahmetli bir işe girdiklerini bilmiyorum. Belki ileride fizik motorunu satmak istiyorlar veya başka bir planları var. Ama bu girişim, oyundan isteyebileceğiniz yıkılabilir ortamlar vb özellikleri daha başından yok ediyor. Evet bir fizik motoru var. Mermiler eğimle gidiyor vs ama oyuna paralel olarak motorun da geliştiriliyor olması, bu oyunu “uzuuuun” bir beta moduna sokmuş durumda. Bu arada Reto-Moto’nun, Eidos tarafından satın alınan IO Interactive’in eski çalışanları olduğunu söylemekte fayda var. IO Interactive’in Hitman serisini yaptığını da hatırlatalım. Yani firma tecrübeli ve kendini kanıtlamış bir ekibe sahip.

Fragtist-HeroesAndGenerals (2)    Fragtist-HeroesAndGenerals (5)

Oyunda tek bir savaş haritası (İkinci Dünya Savaşı Avrupa) ve Amerika ve Almanya olmak üzere iki taraf var. Oyunun ileri safhalarında Rus ve Pasifik cephesinin eklenmesi de planlanıyor. Oyuna sıradan bir er olarak başlıyorsunuz. Eğer parayla satın almazsanız ileride tankçı, pilot, keskin nişancı, paraşütçü ve generale kadar uzanan bir kariyer sizi bekliyor. Burada şunu belirtmem çok önemli: Eğer kariyer seçimi noktasına geldiğinizde bu bahsettiğim sınıflardan birisini tercih ederseniz, tüm silahlarınızı ve puanlarınızı kaybediyor ve o sınıftan devam ediyorsunuz. Üstelik bunun geri dönüşü yok. Tabii bunun olmasını istemezseniz para verip direkt olarak bir sniper karakter açabilir ve daha önce saatlerinizi harcayıp emek verdiğiniz askerinizi saklarsınız. Ben öyle yaptım ve hiç pişman değilim.



Burak Akmenek Kurucu

İlk parasını ortaokulda 64'ler dergisine makale yazarak kazanan Burak, o zamandan beri oyun ve donanım basınında yer aldı. PC Gamer,CHIP, Oyungezer, Level,Nintendo,Skyturk-Next Level TV programı gibi bir çok yayında çalışan Burak Akmenek FPS ve MMORPG tutkusundan hiç vazgeçmedi. Fragtist.com'un kurucusudur.