Nedir peki HotS’u farklı kılan? Aslında gayet basit, HotS tam anlamıyla bir takım-savaş oyunu. Oyunda koridorda kasma fazı yok, altın farmlamak yok, xp farmlamak, jungle (orman) yok. Dolayısıyla bu sırada ward (totem) atıp haritayı izlemek ve doğru vakitte saldırmak da yok. Gank fazı yok, TF fazı yok. Standart bir haritası da yok. Hiçbir şey yok! E peki ne var?
HotS’da tek bir faz var, oyunun başından sonuna aynı: “Görev” fazı. Her harita (tek bir haritası yok) kendine has bir mekanik sunuyor ve bu mekaniği kullanarak önemli bir avantaj elde edebiliyorsunuz. Mesela Cursed Hollow’da belli aralıklarla çıkan “tribute”ları topluyorsunuz, üç taneye ulaşırsanız karşı takımın kuleleri bir süreliğine saldırmıyor ve minyonlarının güçleri 1’e düşüyor! Ya da Blackheart’s Bay’de ortadaki korsana yeterli altın verirseniz, gemisiyle rakibin binalarını bombardımana tutuyor. Bu avantajlar o kadar büyük ki, siz ite ite oyunu bitirmek isteseniz de en azından rakibinizi yavaşlatmaya çalışmanız gerekiyor zira görmezden gelirseniz yandınız! Genelde zaten bu mekanikleri kullanmak isteyeceksiniz.
HotS’da olan başka bir şey de, takım tecrübe sistemi. Yani tecrübe kazandıran herhangi bir şey yaptığınızda, tüm takım aynı puanı kazanıyor. Böylece aynı takımda kimse ne arkada kalıyor, ne tek başına coşuyor. Takımlar arası fark Blizzard’ın farklı yöntemlerle hafifletmeye çalıştığı bir sorun da olsa, ben oynadığım oyunlarda büyük bir sıkıntı yarattığını görmedim. Ayrıca oyunda altın ve eşya da yok (Blackheart’s Bay haritasındaki altın, o haritaya özel). Bunun yerine karakteriniz her seviye atladığında güçleniyor ve üç seviyede bir yeni pasif ya da aktif özellikler alıyor. “Q, W ve E” yetenekleriniz oyunun başında açık, 10. Seviyedeyse 2 heroic ability (ulti) seçeneğinden birisini alıyorsunuz. Evet, her kahramanın 2 ultisi var! Seçtiğiniz pasif-aktif özellikler de, bu yeteneklerinizi güçlendirebiliyor, kahramanınıza genel bonuslar verebiliyor ya da kendileri aktif yetenekler olabiliyorlar (1, 2, 3 diye gidiyor onların tuşları da).