StarCraft II: Legacy of the Void Beta İncelemesi StarCraft II: Legacy of the Void Beta İncelemesi
Yakın zamanda çıkması beklenen ve şu an kapalı betada olan StarCraft II: Legacy of the Void'i sizin için inceledik. StarCraft II: Legacy of the Void Beta İncelemesi

Çıkmasına çok az bir süre kalan Legacy of the Void şu an için kapalı beta sürecinde, biz de sizin için oyuna şöyle bir göz attık.

Blizzard tarafından 1998 yılında piyasaya sürülen StarCraft‘ı elektronik sporun çıkış oyunu olarak gösterilebiliriz. İlk oyunun ek paketi olan Brood War ile birlikte seri dünya çapında tekrardan büyük bir ilgi yakaladı.

fragtist-oyun-starcraft-1-battlechest

Geçtiğimiz senelerde piyasaya sürülen, severlerini senelerce bekleten ikinci oyun Starcraft II espor konusunda her ne kadar şimdilerde DotA 2, League of Legends ve CS:GO önderliği almış olsa da döneminin en çok oynanan ve para kazandıran oyunu olarak tarihe geçti. Oyunun, Kore’de milli spor olarak gösterildiğini bilmeyen yoktur herhalde. Turnuvalar ulusal televizyonda gösteriliyor, binlerce kişi stadyumları dolduruyor. Bazı rivayetlere göre Kore’de bir kadınla evlenmek istiyorsanız önce babasını Starcraft’ta yenmeniz gerekmekteymiş 🙂 Hatta başka bir rivayete göre de futbol şampiyonası sırasında geriye düşen Kore Milli takımını gaza getirmek için soyunma odasına Starcraft şampiyonları götürülmüş :).

Rekabetçi modundan bahsetmeden önce betada açık olan diğer iki mod hakkında biraz bilgi vereyim. Archon Mod‘u ile iki oyuncu tek üssü kontrol edebiliyoruz. Arkadaşımız ile birlikte ya da rastgele bir takım arkadaşı bularak girebildiğimiz bu mod sayesinde, iki oyuncu tek bir üssü kontrol ediyoruz. Üniteler, binalar, geliştirmeler derken her şeyi birlikte kontrol edebiliyoruz. Ancak bu modu oynarken takım arkadaşınız ile uyum gösterebilmeniz çok önemli, siz birimleri bir yere gönderiyorken onun tutup başka yere göndermeye çalışması işleri karıştırabilir. Eğer doğru koordinasyonu sağlayabilirseniz adeta bir Koreli gibi olabilirsiniz 🙂

Allied Commanders modu ise yeni bir co-op modu. Arkadaşımız ile birlikte görev bazlı ve ucu açık sonlu görevlere çıkacağımız bu mod ile bilgisayara karşı oynuyoruz. Özellikle de Jim Raynor, Sarah Kerriganve Artanis‘i de kontrol etmemize olanak sağlayan Allied Commanders, oldukça eğlenceli olacak gibi görünüyor. Oynarken ana karakterlere seviye atlatma ve geliştirme gibi seçenekler bulunacağından, uzun soluklu bir oynanışı olacak gibi.

Oyun, rekabetçi modunda şimdilik ölü oyun olarak adlandırılıyor. Bunun sebebi bana göre Blizzard firmasının cimriliğidir. Riot Games ve Valve gibi firmalar turnuvalarında milyon dolarlar verirken, Blizzard bu miktarların yanına bile yaklaşmadı ve Starcraft’ın sonunu getirdi.

Oyunu rekabet için değil de hikayesi için oynayanlar kesinlikle üçüncü paketi de alıp oynamalı. Gerek grafikleri olsun, gerek sinematikleri olsun zaten çok güzel olan hikaye, akışını üçüncü paketle daha da güzelleştirecek gibi görünüyor.

Hikaye

Oyunda Terran, Protoss ve Zerg adında üç farklı ırkın birbirleri ile olan mücadelesi anlatılmakta. Starcraft II ilk paketi olan Wings of Liberty‘nin tekli oyuncu modunda Terran ırkını konu almış, ikinci  genişleme paketi olan Hearth of theSwarm‘da ise senaryo Zerg ırkı üzerinden devam etmişti. Yakın zamanda ise çıkması beklenen ve şu an kapalı betada olan üçüncü ek paket ise Protoss ırkı üzerinden hikayeyi devam ettirecek ve nihai sona ulaştıracak.

Belirtmeden geçemeyeceğim bir diğer nokta ise Blizzard’ın sinematiklerde ki başarısı. Zaten tartışmasız olarak her zaman içinde bulunulan dönemim önünde sinematikler yaptılar. Mesela aşağıdaki video gibi:

Gelin birlikte firmanın göz bebeği Starcraft’ın, ikinci oyunu olan Starcaft II’nin yeni genişleme paketi Legacy of the Void’i inceleyelim. Bütün dünya tarafından rekabetçi modu ölü oyun olarak adlandırılan Starcraft II, yeni paketiyle tekrar çıkışa geçebilecek mi?

Henüz kapalı beta sürecinde olan yeni ek paketimizin ana ekranında, müziklerinde ve grafiklerde önceki pakete göre göze çarpan bir değişiklik yok. Oyunun kapalı betası sadece çoklu oyuncu modlarını destekliyor ve bu nedenden rekabetin üst düzey olacağı bu modda, genel olarak değişen ne varsa (yeni eklenen üniteler, eski ünitelerdeki değişiklikler gibi) onları inceleyeceğiz.



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.