Peki oyunu yine Techland mi yapıyor, yapmıyorsa kim yapıyor?
Oyunda en az 15-18 saatlik malzeme var deniliyor, ama tabii ki her kutuyu açanlar, her sepeti kurcalayanlar ve her yan görevin peşine koşanlar büyük ihtimalle bu süreyi iki katına çıkartacaklardır. Oynanış süresine bakıp da bu oyunu bir genişleme veya ek görev paketi zannetmeyin. Çünkü fiyatına bakılırsa Escape Dead Island gayet büyük ve serideki ana oyunlardan biri olacak. Oyunun başlarında zayfı olduğumuz gibi, gezebileceğimiz alan da sınırlı. Ama bir kez gerekli ana malzemeyi (tornavida, tırmanma çengeli, ip, el feneri veya gaz maskesi gibi) toplayınca, zombileri halledebilir ve diğer bölgelere ulaşabilir hale geleceğiz. Böylece önümüze yeni alanlar açılacak. Ayrıca toplam oyun alanının, önceki Dead Island oyunları kadar büyük olup olmadığını göreceğiz.
Deep Silver bu sefer oyunun geliştirilmesini Fatshark isimli bağımsız bir İsveç stüdyosuna vermiş durumda. Fatshark daha önce “Bionic Commando: Rearmed 2”, “Cobalt” ve “War of the Vikings” gibi farklı türlerde, çok büyük olmayan oyunlar üretmiş. En başarılı projeleri ise 7.5-8 puan ortalamalı üçüncü kişi kamerasından oynanan ortaçağ savaş oyunu olan “War of the Roses” (2012). Ama tabii ki Deep Silver oyunun öncekilerle tutarlı olması ve bağlarını kopmaması için projeyi yakın markajda kontrol altında tutuyor.