Çıkışından bu yana Diablo 4‘ün en güçlü buildleri, bir düşmana vurduğunuzda gerçekten çok büyük bir sayı elde etmek için iki hasar istatistiğini çarpmanın olağanüstü gücüyle beslendi. PCGamer’ın haberine göre; Blizzard ekibi, Campfire Chat yayınında yaptığı açıklamada, 2. sezonda matematiğin farklı işleyeceğini, bunun da daha düşük hasar sayılarına sebep olurken, buildiniz için daha geniş bir olasılık yelpazesine yol açacağını duyurdu.
Diablo 4 build rehberlerinde Kritik Vuruş Hasarını ve Savunmasız Hasarını artıran her beceriyi ve eşyayı almanız söylenir. Bu yüzdelerin her ikisi de (150 veya daha fazla olabilir) birbiriyle çarpılarak hasar sayılarınızı yükseltecek ve bazı sınıfların boss’lara çok yüksek puanlık hasar vermesini sağlayacak.Diablo 4 Kan Mevsimi sezonunun (Diablo 4 Season ve Blood) başlangıcı olan 17 Ekim’deki yamada, bonus Kritik Vuruş Hasarı ile Savunmasız Hasarı birbirine eklenecek ve ardından her bir istatistik için belirli bir yüzdeyle çarpılacak. Kritik Vuruşlarınız hasarınızı her zaman yüzde 50 oranında artıracak ve Savunmasız hasarınızı her zaman yüzde 20 oranında artıracak. Böylece, daha önce elde ettiğiniz yüksek rakamlar yerine toplam miktar yüzde 80 (1,5 x 1,2) ile sınırlanacak.
Söz konusu değişiklik, bu iki istatistiğe odaklanan buildlerin oyun üzerindeki etkisini önemli ölçüde azaltıyor ancak Baş Sınıf Tasarımcısı Adam Jackson yayında, “Amacımız sizi daha zayıf hale getirmek değil, her şeyin daha eşit olmasını sağlamak ve tüm oyunu Kan Mevsimi‘nde yaşadığımız bu yeni dünya etrafında dengeleyeceğiz” dedi.
Canavarları biraz daha zayıflatmanın yanı sıra Blizzard, eşyalara ve becerilere ya da Jackson’ın dediği gibi oyuncu etkileşimine hasar bonusları ekliyor. Örneğin, barlarınızda sahip olduğunuz her Conjuration becerisi için bekleme sürelerinizi ve mana maliyetinizi yüzde 5 azaltan mevcut bir Sorcerer Paragon düğümü gösterildi. Sezon 2’de bu düğüm artık Büyü becerilerinizin bekleme sürelerini ve mana maliyetini yüzde 10 azaltacak ve bonus ateş, yıldırım ve soğuk istatistiklerinizin yüzde 3’üne eşit bonus hasar vermelerini sağlayacak. Ekibin amacı, herkesi Kritik Vuruş Hasarı ve Savunmasız Hasar gibi aynı genel istatistiklerin peşinden koşmaya teşvik etmek yerine, buildinize göre belirli istatistiklere değer katmak.
Diğer yandan bu değişikliklerin çoğu Diablo 4‘ün oyun sonunda 50. seviyeden sonra hissedilecek. Fakat Blizzard bu tasarım felsefesini gelecekte de sürdürmeyi planladığını, böylece başlangıçtan itibaren kullanılabilecek daha uygun buildlerin olacağını belirtti. Sezon 2‘de gelecek Vampir Güçlerinin çoğu bu düşünceyle tasarlandı.