Reaper of Souls ile bir yeni oyun modu da aramıza katılıyor: Adventure. Adventure’da bütün Waypointler, tüm Act’ler için açık bir halde olacak ve dilediğimiz bölgeye gidebilecek, karakter geliştirirken rahatlayacağız. Peki, Adventure modunun tek yararı isteyeceğimiz noktadan başlayacak olmamız mı? Tabi ki hayır. Fazladan altın ve tecrübe puanının yanında, bölümler için ödül görevleri eklenmiş durumda. Her Act 5 görevden oluşuyor ve görev sonlarında Rift Keystone ve Blood Shard gibi ödüller kazanıyorsunuz. “Bir saniye, bunlar ne birader?” diyenler için tatlılar hazır, hemen bir alt satırda efendim.
Blood Shard’ı bizi hırsızlığa teşvik eden bir araç olarak tanımlayabiliriz. Şöyle ki droplarla veya görevler sayesinde kazandığımız Shardları feda ederek Kadala isimli NPC’ye bir eşya çaldırabiliyoruz. Bu rasgele eşya 5 para etmeyen çöpler de olabilir milyarlar eden Legendary’ler de. Tamamen şansa dayalı bir ödüllendirme sistemi anlayacağınız. Diablo 2’deki gamble sisteminin yerini alacağa benziyor. (Dip not: Aslında Blood Shard’larımızı hırsızlık yerine, bolca eşya ve altın içeren Great Horadric Cache isimli bir ödül çantasına harcayabileceğimiz bir seçenek daha mevcuttu. Ancak son patch ile bu çantayı satan NPC oyunun kapalı betasından kaldırıldı. İlerde yeniden gelip gelmeyeceği ise şu an için merak konusu.)
Yeni ek paketimiz 2 yeni sistemlerle birlikte geliyor: Paragon 2.0 ve Loot 2.0. Peki, nedir bunlar? Zırhımız, silahımız olmadan savaşamayız düşüncesiyle Loot cephesinden başlayalım açıklamaya. Yeni Loot sistemiyle birlikte yaratıklardan düşen eşya miktarı azalacak. Ancak bunu olumsuz olarak algılamayın zira Diablo’da bolca vakit geçirenler bilir, yaratıklar eşya konusunda pek verimli değillerdir. Sık sık karşımıza çıkan, genelde kalitesiz olan Normal ve Magical eşyalar birçok oyuncu için zaman kaybıdır ve yerden alınmaya bile tenezzül edilmez. Oyuncunun halinden anlayan Blizzard ise bu kalitesiz eşya sayısını azaltıp, çok daha değerli olan Rare ve Legendary eşya sayılarını artırıyor. Bunun yanında drop sistemini de biraz daha zeka sahibi bir hale getiriyor. Şöyleki droplar artık karakterimizin birincil özelliğine uygun olarak gelecek. Yani STR kullanan barbar karakterimize düşen eşyalardaki INT değeri alakasız yüksek değerlerde olmayacak. Oyunu tekrar tekrar oynarken hepimizin amacının daha kaliteli eşyalar olduğunu düşünürsek fena bir hamle değil gibi görünüyor. Ancak her ne kadar kalitesiz eşyaların düşme sayısı azaltılmış olsa da yeni gelen Craft malzemeleriyle bu olayda dengelenmiş olacak. Evet, artık Craftler sırasında en kalitesiz eşyalara bile ihtiyaç duyacağız. Bu yenilik eşya üretimini detaylandırmak adına güzel bir hamle olsa da birçok oyuncuyu söylendireceği de kesin (Patch taze taze gelmişken, “azaltılmış” sayıya rağmen gayet iyi sayıda eşya düşüyor gördüğüm kadarıyla –Ekrem).
Sıradaysa Paragon 2.0 var! Reaper of Souls ile birlikte artık hem Paragon sınırı kalkıyor, hem yeni özellikler ekleniyor hem de bütün karakterlerimizin Paragon seviyeleri tek bir çatı altında toplanıyor. Özelliklere kısaca bakacak olursak, saatlerimizi vererek, bolca emek harcayarak kazandığımız Paragon seviyeleri artık bize yetenek puanı olarak geri dönüyor. Yetenek puanı kısmındaysa 4 ana başlık belirlenmiş: Core, Offense, Defense ve Utility. Core, adından da anlaşılacağı üzere en temel özelliklerimiz olan Strength, Vitality, Dexterity ve Intelligence‘tan oluşuyor. Offense bölümü kritik vurma ihtimali ve şansı gibi saldırgan özellikler üzerinde yoğunlaşırken, Defense direnç ve kalkan gibi seçeneklerle savunma üzerine odaklanmış durumda. Utility ise büyülü eşya ve altın bulma oranını yükseltme gibi, droplarda bize yardımcı olacak özellikleri içeriyor. Peki, iyi güzel de bu dağıtım olayı nasıl olacak? Merak etmeyin, Tyrael gibi her zaman adil olmaktan yana oy kullanan Blizzard bu konunun da çaresine bakmış durumda. Kazandığımız Paragon seviyemiz 4’e bölünüyor ve yetenek puanları her bölüme eşit dağıtılmış oluyor. (Hemen bir ek yapmak istiyorum: Puanları sırayla alıyoruz ve paragon seviye sınırı kalksa da, temel olanlar dışındaki özelliklerin hepsi sınırlı ve yanılmıyorsam paragon seviyeniz 800’e ulaştığında tüm yan özelliklerinizi son seviyeye çekmiş olabiliyorsunuz. Eğer o noktaya gelirseniz, puanlar sadece temel özelliklerinize geliyor ve orada bir sınır olmadan devam edebiliyorsunuz. –Ekrem)