Yakın zamanda çıkması beklenen ve şu an kapalı betada olan StarCraft II: Legacy of the Void’i sizin için inceledik.
İlk gözüme çarpan yenilik Factory‘den üretilen Cyclone… Sanırım mekanik Terran oyuncularımızın yeni göz bebeğiyle tanışmak üzereyiz. Cyclone, yüksek olarak kabul edebileceğimiz hareket hızının yanı sıra birde Lock On yeteneğine sahip. Lock On yeteneği Cyclone’un seçilen düşman üniteye kilitlenmesini sağlıyor. Böylece hem hareket edebiliyor, hem de saldırabiliyor. Dikkatli bakıldığında Cyclone’un tek zayıf noktası havaya saldıramaması gibi gözüküyor. Zealot, Marine, Zergling üniteleri Cyclone’un baş belası olacak gibi gözükse de Lock On yeteneği sayesinde minumum seviyede hasar alarak, rakiplerini yerle bir edebiliyor.
Starport’un yeni ünitesi ise Liberator normal modunda sadece havaya saldırabiliyor ve Liberator’ın hareket hızı, Viking’den daha fazla. Liberator ünitesi, Zerglerin Terranlara yaşattığı Mutalisk eziyetine kesin çözüm olarak göründü. Armory inşasından sonra bir de Defender Mod‘u açılan Liberator, seçilen bölgeye hedef alıyor ve hareket edemiyor. Seçilen bölgedeki yer ünitelerine inanılmaz yüksek hasar veriyor.
Peki ya eski ünitelerdeki değişiklikler?
Blizzard Medivac’i güçlendirmeye doyamadı. Şimdi de yeni gelen Rapid Deployment araştırmasıyla Medivac içerisindeki üniteleri iki kat hızlı yere bırakıyor. Yeni gelen bir diğer özelliği ile kuşatma sırasında işler ters giderse Siege modundaki Tank’ı da alabiliyor. Zaten anlık hızlandırma özelliği geldikten sonra daha da büyük sıkıntı yaşatabilen Medivac, iyice kuvvetlenmiş durumda. En azından ben öyle hissettim.
Geldik Banshee‘ye. Fusion Core inşa edildikten sonra Tech Lab’da açılan Hyper Flight Rotors araştırması sayesinde Banshee’nin hızını arttırıyor. Peki bu ne işe yarar derseniz? Bana sorarsanız hiçbir işe yaramaz. Lategame olarak adlandırdığımız oyunun sonlarında, rakibe rahatsızlık vermek için kullanılabilir. Ancak oyunun başlarında Fusion Core inşa etmek zor olduğu için pek kullanışlı olacağını sanmıyorum. Yani öyle “Hemen Fusion Core çıkayım sonra da Hyper Flight Rotors geliştirmesini basar, Bansheelerim ile düşmanı rahatsı…” özetle siz bu cümleyi kurana kadar Rakibiniz kapıya dayanmış olacak.
Battlecruiser’a yeni eklenen Tactical Jump yeteneği 125 enerji karşılığında kullanılabiliyor. Tactical Jump, Battlecruiser’ı haritanın seçilen herhangi bir yerine 4 saniyede ışınlıyor. Peki şaşırtıcı olan bölüme hazır mısınız? Seçilen bölgeyi görmenize gerek yok! Yani bölgede görüşünüz olmasa bile Tactical Jump ile Battlecruiser ışınlanabiliyor ve bu sırada hasar almıyor. Oyunun ilerleyen seviyelerinde yeni gelen özelliği ile Battlecruiser gerçekten can yakacak. Ancak yine bir lategame ünitesinden bahsettiğimizi hatırlamamızda fayda var.
Cyclone’a rağmen Terran, Protoss’a göre biraz sönük kalmış.
Eğer şimdi inceleyeceğimiz Zerg’e gelen yenilikler ve değişiklikler de tatmin etmezse Protoss’un OP (Over Powered yani Aşırı Kuvvetli) olduğu günlerin geri geldiğini onaylayabiliriz. Bir saniye, o günler hiç gitmediki 🙂