Kategoriler

BlizzCon Geliyor: World of Warcraft – Mists of Pandaria

Monklar ve kafa bir dünya dövüşebilme sanatı
Öncelikle kabul etmemiz gerekiyor ki, Monk gerçekten çok güçlü bir sınıf. Şu anda DPS sıralamasında üst basamakları zorlayan arkadaşların, her türlü sınıf rolüne bürünebilmesi de ayrı bir güzellik. Monk’ların bir Hero Class olmasını beklerdim, yani belli bir seviyeden başlamalarını, ancak bu açıklarını her gün alarak biriktirebildikleri experience buff’ı ile kapatıyorlar sanırım. 3 rolü de birbirinden farklı şekilde gerçekleştirse de, mekaniksel anlamda çok fazla tuşa sahip olma sorunları mevcut. Oyunda var olan sınıfların işi başarma yöntemlerine (heal sonuçta heal, nasıl atılırsa atılsın) yeni bir soluk katıldığı kesin, ama yeni olduğu için bol bol değişiklikten nasibini aldı expansion boyunca. Tank olarak net bir defansif cooldown sahibi olmadıkları için çok da tercih edilmezken, Healer olarak oldukça iyi bir performans çıkartmaktalar. -Emre

Fragtist_WoWMoP (4)

Ve sonunda, oyuna Tutorial eklediler!
Proving grounds ilk duyurulduğunda düşündüğüm şey bu olmuştu: Bunun için biraz geç kalınmadı mı? Oyun senelerdir ayakta, WoW oynamayan kişiler bile Tank/Healer/DPS dağılımını biliyor. Level 90 olana kadar bir şekilde bunların nasıl olduğunu zaten öğrenmiş olması gerekiyor kişinin merakı varsa, e o zaman tam olarak neden var burası?
Yapılan açıklama da aslında kafalarda bu soru için beliren ilk cevabı destekliyor. Burası yapıldı, çünkü LFR’lerde rolüyle ne yapması gerektiğini bilmeyen oyuncu sayısı gerçekten çok fazla. Bu kısmını oyunun değerlendirebilmek için bir raide girebilmek için gereken item seviyesinin düşmesi gibi öneriler de mevcut olsa da, LFR’nin kalitesini yükseltmek için var olduğu gerçeğini göz ardı edemiyoruz. Etkili mi, orası tartışılır. -Emre

Fragtist_WoWMoP (1)

Ne çok ada var bu sefer oyunda?
Tabii istenildiği gibi kıtalar genişletilemediği için, ya da her yerde uçabildiğimiz için kaçak kat çıkmak imkansız hale geldiğindendir, ne zaman Blizzard yeni bir bölge eklemek istese ada yolunu tercih etti Expansion boyu. Birisi tropik bir tatil arzusuyla yanıp tutuşuyor mu nedir?
5.2 ile gelen Isle of Thunder daily yapma üzerine kurulu bir içerik sunmuştu oyunculara ve bunu biraz da üzüntü ile karşılamamak pek mümkün değildi. Blizzard MoP ile dailyleri bol bol kullanarak muhtemelen iyi bir adım atmış olsa da, herşeyi tamamlamak isteyen benim gibi oyuncular için acıklı bir süreç olmuştu bu. Thunder Isle achievementlar, rareler, Treasures of Lei Shen senaryosuyla canlı bir içerik getirmiş olsa da daily yapma zorunluluğu ile bunların keyfi gölgelenmişti. Realmlerin adadaki ilerlemesine göre adanın bölgelerinin ve görevlerinin kısım kısım açılması ise hoş bir detaydı. (Hayır, kendimizce akıllılık ederek henüz açılmamış kısımlara kafamızı uzatıp da girilemeyen bölgelere girmekten zevk aldığımız eski günleri yadetmedik kesinlikle!) Temel olarak baktığımızda, kendi kasılacak achievementleri, rare mob’ları, reputation’u derken, Isle of Thunder minyatür bir Pandaria’ydı adeta.

5.4 ile Timeless Isle oyuna eklendiğinde kimi oyuncuların ilgisini çekerken, kimileri de biraz gereksiz buldu bölgeyi. Bütün expansion’un geri kalanına nazaran, bu sefer adayı daily questler işgal altında tutmuyordu, herşey yalnızca oyuncunun ne kadar zaman verdiğiyle ilgiliydi. Benim tepkim daha çok “İşte benim için bölge eklemişler oyuna” şeklindeydi bu yüzden. (İstediği zaman çinliye bağladığı için kendisi… – Emre) İlk başta keşfedilecek çok fazla detay, yapılacak çok fazla şey varmış gibi hissettirse de zamanla yapılabileceklerin sınırlı ve o kadar da fazla olmadığını gördüm.(Ben de aynı hissi yaşadığımı eklemek istiyorum –Ekrem)
Yalnız bütün bu adalar bir yana, bahsedilmesi gereken bir “ada” var ki, o da Wandering Isle. Pandaren’lerin başlangıç bölgesi olan bu bölge, oyunun şu ana kadar sunduğu en iyi hikayelerden birisini sunuyor oyuncuya. Kendi plot twisti ve dengesiyle adeta maceranın başladığını hissettiriyor insana. Bu formül aslında Goblin ve Worgen başlangıçlarından esinlenme olduğu için, aynı dertten muzdarip: Bölgeden çıktıktan sonra bütün önemini yitiriyor ne yazık ki. Orada başlayan hikayenin, en azından Pandaren oynayanlar için devam etmesi, hoş bir detay olabilirdi. Buradaki hikaye namına gördüğümüz tek detay, Siege of Orgrimmar sırasında oynayan bir sahne ki, yine de bunu gördüğümüz için mutlu olmamız gerekiyor sanırım. –Ece

1 2 3 4

Görüntülenmeler:
292
İlgili Kategoriler
Dosya Konusu · Oyun Özel
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com