İşte soygun görevlerinin en basiti bile böyle bir organizasyon ve tertip gerektiriyor. Fikir aşamasından son aşamasına kadar çeşit çeşit görev yaptığınız soygunları istediğiniz zaman gerçekleştirmede serbestsiniz. Yani demek istediğim, bütün bu koşuşturmaca tek bir ana görev olarak karşınıza çıkmıyor. Keşifi yaptıktan sonra planlamaya geçene kadar oyun haritasında istediğiniz gibi dolaşabilir, ardından istediğiniz bir an planlamaya geçebilirsiniz. Veyahut planlamadan sonra gidip gidip birkaç yan görev yapar, sonra hazırlık aşamasına geçebilirsiniz. Bu soygun görevleri öyle detaylı görevler ki, tek bir ana göreve sığmayacak kadar büyükler. Siz de acele etmeden, keyfini çıkara çıkara oynayın zaten oyunu. Kuyumcu bir yere gitmiyor ya.
Bu arada, bu soygun işlerinde seçeceğiniz elemanların kabiliyetleri kadar sizin kabiliyetleriniz de önemli. Görevlerden evvel gereken yeteneklerinizi geliştirmeyi ihmal etmeyin. Oyunda her karakterin kendi yetenekleri doğrultusunda iyi ve kötü olduğu yönleri var. Mesela Michael gizlilik ve silah kullanmada çok iyiyken, Franklin araç sürüşünde tam bir usta. Trevor ise eski havacılardan olduğu için helikopter ve uçak gibi araçları kolaylıkla kontrol edebilmekte. Her bir karakter kendi kişiliği ve geçmişi doğrultusunda yeteneklere sahip olsa da zayıf yönlerini de geliştirebilmekte. Oyun da zaman zaman bu yeteneklerin gelişmesinde sizi teşvik ediyor zaten. Diyelim önünüzde Franklin’in silah kullanmasını gerektiren bir bölüm var, ama Franklin silah kullanmada o kadar da iyi değil. Silahı eline alınca mermileri dağlara taşlara saçıyor. Görevden önce Michael’dan poligonda atış talimi yapmasını öneren bir mesaj alıyorsunuz. Bu öneriye kulak asıp alıştırma yapmak tamamen sizin isteğinize kalmış ama yaparsanız pişman olmazsınız. Özellikle Trevor Michael’dan uçuş okuluna gitmesini istediği zaman mutlaka denileni yapın. Helikopter kullanmak zor. Kabiliyetsiz bir Michael ile en ufak bir esintide bile uçurtma gibi sağa sola savrulmak istemezsiniz.
Karakterlerinizin bütün yeteneklerini alıştırmalar yaparak maksimum seviyeye çıkarmak mümkün. Ama bana kalırsa yapmayın. Bırakın bazı özellikleri zayıf kalsın. Her bir karakter aynı olursa görev içinde adam değiştirmenin zevki olmaz. Gerçi ne yaparsanız yapın hiçbir karakter bir diğerinin tam olarak muadili olmuyor. Birbirinden çok farklı kişilikleri bir yana, sahip oldukları “özel” yetenekler bunu sağlıyor. Senaryo modunda her bir karakterin diğer karakterlerde olmayan özel bir yeteneği var. Yine bu yetenekler kullandıkça geliştirilebiliyorlar, ama diğer karakterler tarafından öğrenilemiyorlar. Örneğin Franklin, araç kullanırken daha hızlı reflekslerle manevra yapabilme yeteneğine sahip. Kontrolörünüzdeki çubukların ikisine de aynı anda basarak zamanı yavaşlatabilir ve keskin virajları kolaylıkla alabilirsiniz. Trevor’un yeteneği tam bir ayı olmak (Siyah beyaz, büyük, bildiğimiz? -Ekrem). Bu yetenek sayesinde elinizdeki silahla düşmanlarınıza daha fazla hasar verip gelen mermilerden daha az zarar görüyorsunuz. Michael’ın yeteneği ise biraz Max Payne tarzı. Eline silahı aldığı zaman zamanı yavaşlatıp kolaylıkla nişan alabilirsiniz. Bu yetenek özellikle Michael keskin nişancı tüfeği kullanırken çok işinize yarıyor. Bunlar gibi farklılıklar bütün oyunu tek bir karaktere bağlanıp oynamaktansa ihtiyaç duydukça bir diğerine geçmenizi sağlıyor.